نوشته شده توسط : دختر کد نویس

اگر امروز به صفحه اصلی گوگل سر بزنید با شکل و شمایل جدید آن که برای گرامی داشت گریس هاپر، ترتیب داده شده است مواجه می‌شوید. او ریاضی‌دان پیشگامی بود که استفاده از زبان‌های برنامه نویسی با کدهای مشابه زبان انگلیسی   انتقال به صفحه دیگر با php را رواج داد. او خالق اولین کامپایلر دنیای کامپیوتر است.

 

تا پیش از تلاش‌های گریس هاپر، کامپیوترها تنها برای محاسبات عددی و اجرای برنامه‌هایی که با کدهای باینری نوشته می‌شدند، مورد استفاده قرار می‌گرفتند. کار کردن با کدهای باینری نیز کار هر کسی نبود و برای ساخت یک برنامه ساده می‌بایست، متخصصین ساعت‌ها زمان صرف  ریدایرکت در php کنند. او در سال 1951 و پس از کار با کامپیوتر در خلال پروژه منهتن در طول جنگ، توانست یک سیستم A-O را برای UNIVAC 1 توسعه دهد که از آن به عنوان اولین کامپایلر کامپیوتر یاد می‌شود. این کامپایلر بعدها توسعه یافت و با نام COBOL شناخته شد. کوبول در واقع اولین زبان برنامه نویسی دنیا است که از دستورات شبیه به زبان انگیسی پشتیبانی می‌کند و برنامه نویس نیازی به نوشتن کدهای ماشین ندارد. بعدها زبان‌های برنامه نویسی بسیاری بر اساس همین استک اورفلو روش تولید و عرضه شدند.

خانم گریس هاپر ریاضی‌دان اهل نیویورک که به‌عنوان نخستین بانوی نرم‌افزار و نخستین مادر و مدرس برنامه‌نویسی رایانه شناخته می‌شود،  جدول ها در html  اولین زبان برنامه‌نویسی را در دهه ۱۹۵۰ برای رایانه مارک یکم و یونیواک یکم اختراع کرد و نخستین مترجم (کامپایلر) را ساخت.

 وی نخستین زنی بود که درجهٔ دکترای ریاضی را در دانشگاه ییل (Yale) دریافت کرد html چیست و به‌عنوان پیرترین افسر در خدمت نیروی دریایی آمریکا بود. او در 9 دسامبر 1906 به دنیا آمد و در 1 ژانویه 1992 از دنیا رفت.

منبع: زومیت



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دختر کد نویس

AMD کارت گرافیک اقتصادی و توانمند Radeon RX 590 را معرفی کرد، با خرید این کارت ۱۲ نانومتری یا کامپیوتری مجهز به آن، کاربر قادر به دانلود رایگان سه بازی مطرح Devil May Cry 5 ،Tom Clancy’s The Division 2 و Resident Evil خواهد بود.

 

AMD با بهره‌گیری از معماری پولاریس در ساخت کارت گرافیک Radeon RX 590 سرعت کلاک آن را تا ۱۵ درصد افزایش داده است و اکنون این کارت گرافیک نسبت به Radeon RX 580 عملکرد پردازشی بالاتری ارائه می‌دهد و سازنده css چیست ادعا می‌کند که نسبت بازده به قیمت آن، php چیست بهبودی ۲۰ درصدی را نسبت به کارت‌های دیگر دارد. براساس ادعای ای‌ام‌دی، کارت جدید این شرکت بازی‌های AAA را با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه و تعدادی از بازی‌های eSprots را نیز با نرخ فوق‌العاده‌ی ۱۰۰ فریم‌برثانیه اجرا خواهد کرد.

RX 590

AMD برای خریداران، باندل «Raise the Game Fully Loaded» را نیز در نظر گرفته است که به‌موجب آن، خریداران کارت‌های گرافیک Radeon RX Vega و Radeon RX 590 یا کامپیوتر مجهز به کارت‌های گرافیک یادشده، بازی‌های Resident Evil 2 ،Devil May Cry 5 و Tom Clancy's Division 2 را به‌‌صورت رایگان دانلود کنند، ضمن اینکه خریداران رایانه‌های شخصی و گیمرهایی که کارت گرافیک Radeon RX 580 یا Radeon RX 570 امکان دانلود رایگان دو بازی را خواهند داشت.

RX 590 info

همانند نسخه‌ی قدیمی RX 580، پردازنده‌ی گرافیکی RX 590 براساس معماری نسل چهارمی Graphics Core Next ای‌ام‌دی توسعه داده؛ اما با فرآیند ساخت کوچک‌تر ۱۲ نانومتری ساخته شده است. شرکت سازنده کارت گرافیک جدید خود را با قیمت ۲۷۹ دلار و از  اموزش border radius طریق شرکت‌های تولیدکننده‌ای همچون ایسوس، سفایر، پاورکالر و XFX‌ روانه‌ی بازار خواهد کرد.

مشخصات و مقایسه را در جدول پایین مشاهده می‌کنید:

مشخصات / مدلRadeon RX Vega 56Radeon RX 590Radeon RX 580GeForce GTX 1060 GB
پردازنده‌ی گرافیکی Vega 10 Polaris Polaris GP106
لیتوگرافیکی ۱۴ نانومتر ۱۲ نانومتر ۱۴ نانومتر ۱۶ نانومتر
سایز Die ۴۸۶ میلی‌متر مربع ۲۳۲ میلی‌متر مربع ۲۳۲ میلی‌متر مربع ۲۰۰ میلی‌متر مربع
ترانزیستور ۱۲.۵ میلیارد ۵.۷ میلیارد ۵.۷ میلیارد ۴.۴ میلیارد
تعداد سایه‌زن ۳۵۸۴ ۲۳۰۴ ۲۳۰۴ ۱۲۸۰
فرکانس پایه و بیشینه ۱۱۵۶/۱۴۷۱ مگاهرتز ۱۴۶۹/۱۵۴۵ مگاهرتز ۱۲۵۷/۱۳۴۰ مگاهرتز ۱۵۰۶/۱۷۰۹ مگاهرتز
توان محاسبه‌ی FP32 ۱۰.۵ ترافلاپس ۷.۱ ترافلاپس ۶.۲ ترافلاپس ۴.۴ ترافلاپس
واحد بافت ۲۲۴ ۱۴۴ ۱۴۴ ۸۰
نرخ رندر پیکسل ۳۲۹.۵ GT/s ۲۲۲.۵ GT/s ۱۹۳ GT/s ۱۳۶.۷ GT/s
ROP ۶۴ ۳۲ ۳۲ ۴۸
حافظه ۸ گیگابایت HBM2 ۸ گیگابایت GDDR5 ۸ گیگابایت GDDR5 ۶ گیگابایت GDDR5
پهنای باند حافظه ۴۱۰ گیگابایت‌برثانیه ۲۵۶ گیگابایت‌برثانیه ۲۵۶ گیگابایت‌برثانیه ۱۹۲.۱ گیگابایت‌برثانیه
TDP ۲۱۰ وات ۲۲۵ وات ۱۸۵ وات ۱۲۰ وات

منبع: زومیت



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دختر کد نویس

 

ماینکرفت در ابتدا یک بازی ساده و جذاب بود که به سرعت مورد توجه قرار گرفت و سریعا برای تمام پلتفرم‌های موبایل و کامپیوتر و کنسول‌های خانگی عرضه شد؛ اما کم‌کم‌ این بازی برای کارهای آموزشی هم مورد استفاده قرار گرفت  و کاری کرد که آگاهی دانش آموزان از برنامه‌نویسی بیشتر شود. در واقع می‌توانیم به گوییم که اکنون بازی ماینکرفت به یک ابزار آموزشی هم تبدیل شده است. در طول چند سال گذشته موضوع برنامه‌ نویسی و آشنایی با کدها بسیار اهمیت پیدا اموزش ساخت سایت کرده است و سعی شده برنامه نویسی از کودکی آموزش داده شود. به همین دلیل ماینکرفت گزینه خوبی برای این اتفاق به حساب می‌آید.

براساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده شرکت مایکروسافت با استفاده از بازی ماینکرفت به ۸۵ میلیون دانش آموز کد نویسی یاد داده است. البته تمام این کدها بسیار آسان و راحت بودند و بیشتر برای آشنایی دانش آموزان با محیط برنامه نویسی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما css reset چیست هدف این طرح هم همین موضوع بوده است.

براساس اطلاعات منتشر شده بازی ماینکرفت کاری کرده که دانش آموزان شجاعت بیشتری در زمینه برنامه نویسی پیدا کنند و می‌توانند کارهای بسیار خوبی با کدهایی که یاد می‌گیرند انجام دهند.

 

منبع: دیجی کالا مگ



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دختر کد نویس

مدتی پیش مشخص شد که شرکت اوپو قصد دارد مدلی از گوشی Find X را روانه‌ی بازار کند که از ۱۰ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد. از طرفی دیگر، شیائومی هم تایید کرده گوشی می میکس ۳ مجهز به ۱۰ گیگابایت حافظه رم است. تمام این خبرها این سؤال را ایجاد می‌کند که یک گوشی اندرویدی واقعاً به چه مقدار حافظه رم نیاز دارد؟

نحوه‌ی کارکرد حافظه رم در اندروید

اول از هر چیزی، باید در رابطه با نحوه عملکرد حافظه رم در اندروید توضیحاتی را ارائه دهیم. اگر اهل استفاده از کامپیوترهای ویندوزی باشید، می‌دانید که هرچقدر حافظه رم بالاتر باشد، سیستم عملکرد روان‌تری دارد. اما کارکرد این حافظه برای گجت‌های اندرویدی این‌گونه نیست. سیستم‌عامل اندروید مبتنی بر هسته لینوکس است و این یعنی بر اساس قوانین متفاوتی عمل می‌کند. به همین خاطر در گجت‌های اندرویدی برای حافظه رم می‌توانیم به‌صورت مختصر و مفید این جمله را بیان کنیم: رم آزاد به معنای رم هدر رفته است.

حافظه رم

بنابراین، در اندروید برای اینکه بتوانید از اپلیکیشن‌های مختلف استفاده کنید، نیازی به آزادسازی این حافظه ندارید، زیرا این فرایند به‌صورت خودکار اتفاق می‌افتد. بیشتر افرادی که از سیستم‌های مبتنی بر لینوکس استفاده می‌کنند، چندان نگران حافظه رم نیستند.

با این حال، حافظه رم بسیار پایین می‌تواند مشکل‌زا شود. اگر سیستم از رم کافی بهره نبرد، ناچار به بستن برخی از برنامه‌های موجود در پس‌زمینه می‌شود. به‌عنوان مثال باید به اندروید آب‌نبات‌چوبی (Lollipop) اشاره کنیم که در زمینه‌ی مدیریت منابع بسیار تهاجمی‌تر از نسخه‌های قبلی کار می‌کرد. از آنجایی که در آن دوران بیشتر گوشی‌ها حداکثر از ۲ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برند، این موضوع مشکلات زیادی را به وجود آورد. به‌عنوان مثال وقتی که یک گوشی اندرویدی در ماشین مورد استفاده قرار می‌گرفت و در پیش‌زمینه اپلیکیشن نقشه فعال بود و در پس‌زمینه اپلیکیشن مربوط به پخش موسیقی، اندروید ناگهان اپلیکیشن مربوط به پخش موسیقی را قطع می‌کرد. این موضوع در آن زمان اعتراضات زیادی به همراه داشت.

به همین خاطر شرکت‌ها تصمیم گرفتند به سمت بهره‌گیری از حافظه رم بیشتر حرکت کنند.

زیاد بودن حافظه رم چیز بدی نیست؛ فقط بی‌مصرف است

در حال حاضر که بسیاری از لپ‌تاپ‌ها با ۸ گیگابایت حافظه رم (و در برخی مواقع ۴ گیگابایت) روانه‌ی بازار می‌شوند، آیا یک گوشی اندرویدی واقعاً به ۱۰ گیگابایت حافظه رم نیاز دارد؟ جواب این سؤال فقط یک جمله است: نیازی ندارند.

حافظه رم

اگرچه ارائه‌ی این مقدار حافظه رم‌ دیگر زیاده‌روی است، ولی شرکت‌ها برای اینکه بتوانند در مرکز توجه قرار بگیرند و به‌عنوان شرکتی که برای اولین بار چنین کاری را انجام داده، دست به انجام چنین کارهایی می‌زنند. البته این مقدار حافظه رم ضرری هم ندارد، ولی تا آینده‌ی نزدیک بخش زیادی از آن بی‌مصرف باقی می‌ماند.

اگرچه باید خاطرنشان کنیم که برخی از گوشی‌ها در مقایسه با گوشی‌های دیگر به حافظه رم بیشتری نیاز دارند. مثلاً می‌توانیم به گوشی‌های پیکسل و پرچم‌داران سامسونگ اشاره کنیم. سامسونگ معمولاً ویژگی‌های نرم‌افزاری-که بسیاری از آن‌ها چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرند-در گوشی‌های خود قرار می‌دهد. به همین خاطر سیستم‌عامل گوشی‌های سامسونگ سنگین‌تر می‌شود و به حافظه رم بیشتری نیاز پیدا می‌کند. از طرفی دیگر، گوشی‌های پیکسل از اندروید خالص بهره می‌برند که سبک‌تر و سریع‌تر است. بنابراین گوشی‌های پیکسل بدون استفاده از حافظه رم‌ بیشتر یا هم‌تراز گوشی‌های سامسونگ، می‌تواند تجربه‌ی کاربری خوبی را برای کاربرانش به ارمغان بیاورد. البته گوگل حتی به فکر گوشی‌هایی که حداقل از حدود ۱ گیگابایت حافظه رم‌ بهره می‌برند هم بوده و برای این دسته از کاربران، اندروید Go را عرضه کرده است.

بنابراین در چنین مواردی، بهره‌گیری گوشی اندرویدی از رم بیشتر، دلیل موجهی دارد. اما همانطور که گفتیم کمی حافظه بیشتر، نه ۱۰ گیگابایت. استاندارد فعلی برای گوشی‌ها بهره‌گیری از ۴ گیگابایت حافظه رم‌ است ولی ۶ گیگابایت هم کم‌کم دارد به استاندارد جدید بدل می‌شود. شرکت‌هایی مانند وان‌پلاس و سامسونگ برای گوشی‌های پرچم‌دار خود به بهره‌گیری از ۶ (یا حتی ۸ گیگابایت) حافظه رم‌ روی آورده‌اند و در سال‌های آینده مطمئناً این عدد به روند افزایشی خود ادامه خواهد داد.

در نهایت باید بگوییم که چیزی تحت عنوان «حافظه رم‌ بیش از حد» وجود ندارد و سازندگان هم تا آنجایی که بتوانند این عدد را افزایش خواهند داد. خیلی از کاربران هم اعتقاد دارند که بیشتر بهتر از کمتر است. به همین خاطر چنین رقابتی مطمئناً مورد استقبال کاربران زیادی قرار می‌گیرد.

 

منبع: دیجی کالا مگ



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آبان 1397 | نظرات ()